Kafkaëske journalistiek – vlees na Zembla – Foodlog

Ik zag net de herhaling van de Zembla aflevering over vlees en ging daarna op zoek naar meer kritische geluiden, voor of tegen. Ik vond dit, op zich een net stuk wat het verhaal van de andere kant belicht:

http://www.foodlog.nl/artikel/vlees-na-zembla/

Ik ben het met de schrijver eens dat Zembla de vleesindustrie een flinke knauw heeft gegeven met wel erg weinig bewijs. Wat er nou wel of niet waar is, is maar de vraag.

Toch heb ik, als consument die Beter Leven vlees koopt, in ieder geval een ding geleerd; de processen die in de grote slachterijen worden gehanteerd. Zelfs is er maar een klein percentage waar van de kritiek of zelfs niets, ik vraag me ten zeerst af of ik een product wat zo wordt ‘geproduceerd’ wil consumeren en waar er zo met het product en de medewerkers wordt omgegaan.

Flinke vraagtekens dus.

Leave a Reply

